مقایسه بنز کلاس S و هیوندا سنتنیال سدان های لوکس (2)

در این روش فشار روغن در توربین و گیربکس بالا رفته و خودرو با شدت بیشتری لانچ میشود. لانچ خودرو اتوماتیک به روش بالا بردن دور موتور پیش از ورود به دنده یا تغییر وضعیت دنده در حرکت از حالت به یا (پارک) میتواند با بروز آسیبهای بسیار جدی به گیربکس همراه باشد. حرکت در حالت دستی به کمک راننده صورت میگیرد. به همین دلیل در گیربکسهای مدرن امروزی اجازه این کار به صورت الکترونیکی از مالک صلب میشود اما در گیربکسهای قدیمیتر که امکان اجرای چنین خطای بزرگی ممکن است، لازم است که راننده توجه بیشتری به رفتارها و عادتهای رانندگی خود داشته باشد. به همین دلیل، هرچند شاهین در قیاس با خودروهای مدرن جهانی حرفی برای گفتن نخواهد داشت اما باید آن را یکی از زیباترین و متناسبترین خودروهای داخلی دانست. این مهم آزاد شدن اهرم دنده در خودروهای قدیمیتر مجهز به اهرم دنده مکانیکی (سیمی یا اهرمی) را به هنگام حرکت مجدد نیز بسیار سادهتر میکند. توضیح وظیفه گیربکس به زبان ساده آن است که موتور اتومبیل نیروی اصلی حرکت را تامین میکند اما برای انتقال این نیرو به چرخها به گیبرکس نیاز خواهد داشت. این روغن موتور ایرانول دارای مزیتهای بسیاری است. در نتیجه در بسیاری از موارد اصلا نیازی به دخالت راننده در این موضوع نیست.


خودرو فیدلیتی

گیربکسها به دو دسته اتوماتیک و دستی تقسیم میشود و این روزها جعبه دندههای اتوماتیک محبوبتر است. جالب است بدانید که بسیاری از خودروهای دو کلاچ (DCT) با رسیدن به حالت سکون و توقف کامل، به صورت هوشمند کلاچهای داخلی گیربکس را خلاص کرده و با برداشتن پا از روی ترمز، آنها را دوباره به هم متصل میکنند. سپس پای خود را از روی ترمز بردارید و دنده را روی P بگذارید. اگر از دید کارشناسی به قضیه نگاه کنیم، متوجه میشویم که طراحی بدنه شاهین هماهنگی بیشتری دارد و عیوب طراحی در آن کمتر دیده میشود. دنا ظاهری قدیمی و تکراری دارد و موتور آن نیز از شاهین ضعیفتر است. این روانکاری در قطعات دیگر موتور مثل رینگ و پیستون با جداره سیلندر، انگشتی پیستون، حرکت سوپاپها در گاید سوپاپ، میل بادامک، از مالیات نقل و انتقال خودرو چه می‌دانید؟ – آکادمی مالی مسعود انگشتیها و… به همین دلیل در هنگام بکسل کردن خودرو اتوماتیک متحرک جلو ()، آن را از سمت جلو از زمین بلند میکنند یا در خودورهای متحرک عقب () پیش از بکسل کردن، میل گاردان آن را از پشت گیربکس یا قبل از دیفرانسیل باز میکنند که حرکت چرخها به گیربکس منتقل نشود. در خودروهای دنده دستی معمولا به هنگام حرکت به سمت جلو، دنده عقب قابل درگیر شدن نیست (یا برعکس) مگر آن که سرعت خودرو بسیار کم باشد.


روغن موتور خودرو

هماهنگی گیربکس و موتور که موجب میشود هنگام فشردن و رهاکردن پدال هیچ شوکی به درون کابین وارد نشود. در هنگام بکسل کردن خودورهای دو دیفرانسیل نیز با باز کردن هر دو گاردان جلو و عقب میتوان از بروز مشکل در گیربکس جلو گیری کرد اما بهترین روش حمل این خودروها به هنگام بروز مشکل، حمل به کمک خودروبر است. همچنین در سرازیریها و سربالاییهای تند و طولانی مانند سینهکش کوهستان، راننده باید با انتخاب دنده سنگینتر (دنده یک یا دو) از وارد آمدن فشار بیش از حد به گیربکس و پیشرانه (در سربالایی) و سیستم ترمز خودرو (در سرپایینی) جلوگیری کند. بنابراین اگر در این محدوده قیمتی به دنبال یک خودرو پر امکانات هستید و برایتان مهم است که ماشینی را انتخاب کنید که بسته کاملی از ویژگیهای رفاهی را داشته باشد، به جز شرکت در طرح فروش اقساطی فیدلیتی دنبال طرح دیگری نباشید. از این رو، نظر کاربران همیشه در اولویت تصمیمگیری مدیران این مجموعه قرار میگیرد و به همین سبب و به دلیل درخواست مکرر شما مشتریان گرانقدر، طرح فروش اقساطی خودرو فیدلیتی به عنوان یکی از محبوبترین محصولات جذاب شرکتهای مرتبط با کمپانی معروف چری در دستور کار قرار گرفته است. بنابراین تنها با بررسی دقیق مشخصات فیدلیتی و مقایسه با رقبای هم قیمت آن است که میتوان تصمیم قطعی برای خرید گرفت. ​​.


خودرو دیگنیتیپرونده:Haima M5 001 China 2015-04-13.jpg - ویکیپدیا، دانشنامهٔ آزاد بر این اساس به جای دریافت مبلغ مشخصی به عنوان پیش پرداخت، بستری برای خرید خودرو قسطی با کمترین سرمایه و حداقل پیش قسط فراهم کردیم. قیمتهای بسیار بالا، کیفیت ساخت پایین و فناوری قدیمی خودروهای داخلی موضوعی است که همه از آن خبر داریم ولی بااینحال، مصرفکنندگان ایرانی که به دنبال خودرویی صفرکیلومتر هستند، چارهای جز خرید همین مدلهای داخلی ندارند. با توجه به نوع روغن ترمز، برند آن و دفترچه راهنمای خودرو باید تصمیم بگیرید. گیبربکس میزان نیرویی که باید به چرخها برسد را تنظیم میکند. زمانی که ماشین دندهای در اختیار داشتید، با تغییر دنده میتوانستید میزان نیرویی که به چرخها وارد میشود و در نهایت سرعت و شتاب را تنظیم کنید اما گیربکس اتومات این کار را به عهده گرفته و در ماشین اتومات دیگر نیازی به تنظیم دنده با سرعت نیست. گیربکسهای اتوماتیک برای داشتن عملکردی نرم و بیصدا به تنظیم و هماهنگی دقیق با دور موتور حساس هستند. نصب توربو موجب افزایش قدرت موتور و دستیابی به استاندارد آلایندگی یورو ۵ شد. این کار نه تنها تسلط راننده بر کنترل خودرو را کاهش و مصرف لنت ترمز را افزایش میدهد بلکه موجب بروز استهلاک بیشتر در صفحات اصطکاکی داخل گیربکس میشود.