هنرمندی که استودیوی او که والدین میشیگانی در آن همکاری می کردند – The Denver Post



توسط سوفیا تارین

وکیل او یکشنبه گفت، یک هنرمند از منطقه دیترویت که استودیوی او جایی بود که والدین دانش‌آموز دبیرستان آکسفورد متهم به تیراندازی مرگبار بودند، توسط پلیس با همکاری مقامات پیدا شدند و نمی‌دانستند که این زوج در طول شب اقامت داشته‌اند.

جیمز و جنیفر کرامبلی که با چندین قتل روبرو هستند، اوایل روز شنبه در یک ساختمان تجاری دیترویت پیدا شدند. وکلای این زوج گفتند که آنها قصد فرار نداشتند و در مقابل مقاماتی که آنها را متهم به فرار از دستگیری به دلیل نقش داشتن در تیراندازی در مدرسه کردند که منجر به کشته شدن چهار دانش آموز شد، گفتند. پسر 15 ساله آنها، ایتان کرامبلی، به قتل عمد، تروریسم و ​​سایر جنایات متهم شده است.

به گفته وکیل کلارنس داس، این زوج صبح روز جمعه به استودیوی هنرمند آندری سیکورا در ساختمان مرکز شهر رفتند، اما این هنرمند از اتهامات وارده به این زوج بی اطلاع بود یا اینکه آنها پس از ترک آن روز در آنجا ماندند. او گفت که سیکورا “رابطه دوستانه” با خانواده کرامبلی داشته است اما با استناد به تحقیقات فعال از اظهار نظر خودداری کرد.

داس گفت که وقتی هنرمند روز شنبه از خواب برخاست و خبر دستگیری این زوج توسط مقامات را شنید، داوطلبانه با مقامات تماس گرفت. مقامات از بعدازظهر جمعه در جستجوی این زوج هستند.

سردرگمی زیادی وجود داشت و کرامبلی به مکان امنی رفت. داس گفت: او از اتهامات وارده اطلاعی نداشت. «به همین دلیل است. او شب زود رفت. او حتی نمی دانست که آنها هنوز آنجا هستند.”

سیکورا، 65 ساله، متهم نشد، اما پلیس دیترویت گفت که کرامبلی‌ها “کمک شدند تا وارد ساختمان شوند” و فردی که به آنها کمک کرده نیز ممکن است با اتهامات روبرو شود. پلیس دیترویت روز یکشنبه اطلاعات بیشتری نداشت.

مایکل مک کیب، معاون کانتی اوکلند، یکشنبه تایید کرد که وکیل سیکورا با او تماس گرفته و مقامات در حال انجام مصاحبه هستند.

داس گفت که سیکورا، یک هنرمند آمریکایی لهستانی الاصل که در شهرستان اوکلند زندگی می کند، سال ها در این کشور بوده است. آثار او، عمدتاً نقاشی های دیواری، را می توان در سراسر منطقه دیترویت، از جمله در خانه ها و مشاغل پیدا کرد.

شش دانش آموز و یک معلم نیز در تیراندازی روز سه شنبه در دبیرستان آکسفورد در 50 کیلومتری شمال دیترویت زخمی شدند.

روز جمعه، دفتر کارن مک‌دونالد، دادستان اوکلند، تصمیم نادری برای طرح اتهام علیه والدین اتان کرامبلی گرفت. دادستان ها آنها را متهم کردند که در روز تیراندازی با وجود مواجه شدن با یک پیام ترسناک و خنک – “خون همه جا” – که روی میز پسرشان یافت شده بود، مداخله نکردند. هر کدام ممکن است تا 15 سال زندان محکوم شوند.

مک‌دونالد مدعی شد که مک‌دونالد مرتکب اعمال «فحش‌آمیز» شده است، از خرید اسلحه در جمعه سیاه و در دسترس قرار دادن آن در اختیار پسرشان تا زمانی که چند ساعت قبل از تیراندازی روز سه‌شنبه احضار شدند، در برابر حذف او از مدرسه مقاومت کردند.

وکلای مدافع کرامبلیز استدلال کردند که آنها هرگز قصد فرار نداشتند و برنامه ریزی کرده بودند تا صبح شنبه با وکلای خود ملاقات کنند.

مقامات منطقه مدرسه گفتند که یک شخص ثالث رویدادهای قبل از تیراندازی در دبیرستان آکسفورد را بررسی خواهد کرد. روز یکشنبه، دانا نسل، دادستان کل میشیگان گفت که دفتر او می تواند تحقیقات را انجام دهد.

_____

سوفیا تارین را در توییتر دنبال کنید: https://twitter.com/sophiatareen.