کلمه آخر استراتژی رژیم کتوژنیک عوارض

من در اغلب اوقات زندگی با تنظیم وزن خود درگیر بوده ام، اما رژیم کتوژنیک تنها چیزی بود که در نهایت جواب داد. یک مطالعه قدیمی نشان داد که رژیم کتوژنیک حساسیت به انسولین را تا 75 درصد بهبود می بخشد. برای انتخاب میان وعدهها در رژیم کتو ۲۸ روزه باید به میزان کربوهیدرات موجود در آنها توجه کنید تا بدن از حالت کتوز خارج نشود. شما میتونید این غذای خوشمزه رو با سالاد تازه مثل سالاد سزار هم میل کنید.

در قسمت غذاهای غیر مجاز تصویر میوه هایی رو دیدین که اکثرا دارای کربوهیدرات بالا بودن و نمیشد تو رژیم کتو ازشون استفاده کرد. اکثر میوهها شامل مقدار قابل توجهی از قندهای طبیعی هستند که ممکن است با رژیم کتوژنیک سازگار نباشند. به طور مثال مصرف یک قاشق غذاخوری عسل با ۱۷ گرم قند در این دوره به شدت آسیب زا بوده و میتواند مقدار قند خون را به طور قابل توجهی بالا ببرد. رژیم غذایی پالئو یک گروه غذایی را محدود می کند به همین علت رعایت کردن آن دشوار است. آغاز کتوژنیک یا عوض کردن آن با یک رژیم دیگر با عجله و سرعت، میتواند نامناسب باشد (به خصوص اگرشما چاق هستید). پیشنهاد ما به شما، گرفتن مشاوره از متخصصین حوزه سلامت است. با ما همراه باشید تا هر آنچه که برای شروع رژیم کتوژنیک به آن نیاز دارید را مطالعه کنید.

مطالعات بر روی یک حیوان نشان دادند که این رژیم غذایی می تواند باعث کاهش اضطراب و کمک به بهبودی پس از آسیب مغزی شود. بله ، رژیمهای کتوژنیک راه مؤثری برای کاهش وزن و کاهش خطر بیماریهای مختلف هستند. بله ، میتوان با رژیم کتوژنیک ورزش هم کرد. سه درجه ابتدایی را بهراحتی میتوان با رعایت رژیم غذایی مناسب و نظارت پزشک گوارش و کبد کنترل کرد که در ادامه رژیم غذایی مربوط به هر گرید را بررسی خواهیم کرد. کتوز روزی رخ می دهد کدام ممکن است گلوکز دریافتی اجتناب کرده اند کربوهیدرات ها (دانه ها، کل دارایی ها قند را و هر دو میوه ها به طور نمونه) کاهش یابد ، کدام ممکن است بدن ما را به یافتن دارایی ها جایگزین شدن عکس برای گاز مجبور می تنبل: چربی ها. از این که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید، بسیار سپاسگزاریم. در حالی که بسیاری از غذاهای فرآوری شده خوشمزه کتو در دسترس هستند، مهم است که مطمئن شوید که زیاد به این غذاها متکی نیستید.

پریتزکر توصیه میکند: «سعی کنید کربوهیدرات را به آرامی و به تدریج وارد برنامه غذاییتان کنید. اگر وقت نکردید تا وعده غذایی خود را آماده کنید یک سری از رستوران ها هستند که غذای کتوژنیک فراهم می کنند می توانید در بعضی از مواقع از آنها استفاده کنید. به طور کلی، در کتو شما 70 تا 80 درصد کالری خود را از چربی، حدود 20 درصد از پروتئین و 5 درصد از کربوهیدرات دریافت خواهید کرد.رژیم غذایی کتوژنیک بسیار رژیمی است و رعایت آن بسیار دشوار است – یک سیب زمینی پخته شده و یک تکه نان می تواند کربوهیدرات یک روز را تشکیل دهد. کیوی: یک کیوی حاوی 12 گرم کربوهیدرات است که آن را به یک میان وعده عالی برای بعد رژیم کتو تبدیل میکند.

مرحله 2: 2 قاشق از شربت افرا را برای بعد نگه دارید. در رژیم خروج از کتو باید مصرف مواد غذایی فرآوری شده را بسیار محدود نگه دارید. این نوع رژیم به دلیل گنجاندن برخی از سبزیجات، میوهها و مواد غذایی گیاهی دیگر و حذف گوشتها فواید زیادی برای بدن از جمله کاهش وزن سریع، کاهش خطر ابتلا به سرطانها، بیماریهای قلبی، کلیوی، کنترل دیابت نوع 2، کاهش سطح قند خون و.. رژیم کتوژنیک میتواند چربیهای اضافه که با دیابت نوع 2، پیش دیابت و سندرم متابولیک مرتبط است، را از بین ببرد. به نظر میرسد که این رژیم در درمان بیماران با نقص انتقال ژنتیکی گلوکز که در آن گلوکز خون قادر به عبور از سد خونی مغزی نیست و تعدادی دیگر از اختلالات مادرزادی متابولیک نیز مفید است.به عنوان مثال نشان داده شده از این رژیم در کند کردن اسکلروز جانبی آمیوتروفیک که یک اختلال در سلولهای عصبی و حرکت است، نقش دارد.

علت این امر مشخص است: بازگشت به ناسالمخواری قبل از رژیم کتو! این رژیم لاغری از ۴ نوع مختلف تشکیل شده است که برای شما این ۴ نوع مختلف را در این بخش به صورت کامل معرفی خواهیم کرد. در واقع رژیم های کم کربوهیدرات اصولی نه تنها به کاهش وزن کمک می کنند بلکه به بهبود قند خون، سلامت اعصاب، تعادل هورمون ها و دیگر موارد هم منجر می شوند. برخی محققان و متخصصان سلامت بر این باورند که هرچند این رژیم مزایای زیادی دارد و می تواند منجر به کاهش وزن شود، اما می تواند عوارض نیز داشته باشد. ابتدا لازم به ذکر هست که تخم مرغ یکی از مغذی ترین و سالم ترین خوراکی ها هستش.

مهم ترین عامل در کنترل اعصاب شما مصرف کربوهیدرات است. گفتنی است؛ این نسخه از انواع رژیم کتوژنیک، سخت ترین و دشوار ترین نوع آن است و بیشتر جنبه درمانی دارد. رژیم کتو، یک نوع رژیم غذایی است که به عنوان یک راهبرد تغذیهای برای کاهش وزن و ارتقاء سلامتی شناخته میشود. برای خروج از رژیم کتوژنیک، باید برنامهریزی کنید که دوباره چه چیزی به برنامه غذایی خود اضافه کنید. بهترین کار اضافه کردن انواع چربیهای گفته شده به رژیم غذایی روزانه است وبر روی چربی های اشباع شده بیشتر تاکید داشته باشید. عضلات بیشتر به این معنی است که شما در حالت استراحت هم کالری بیشتری میسوزانید و این افزایش کالریسوزی باعث تقویت متابولیسم میشود. ورزش شدید نیز میتواند سطح سدیم را به میزان بیشتری کاهش دهد. استرس میتواند بر تعادل هورمونی تأثیر بگذارد و منجر به عدم تعادل بیشتر مایعات و الکترولیت ها شود.

الکترولیتها مواد معدنی در خون و سایر مایعات بدن هستند که حامل بار الکتریکی میباشند. چهار ماده معدنی اصلی وجود دارد که به تعادل مجدد الکترولیتها کمک میکنند. یکی از این مشکلات خروپف و احتمال تنگی نفس در هنگام خواب است که در صورت جدی شدن و عدم دقت و درمان می تواند باعث سکته مغزی و به کما رفتن فرد شود. اگر علت این علائم درک نکنید، ممکن است به این نتیجه برسید که رژیم کتوژنیک برای شما مناسب نیست، اما در واقعیت، این فقط یک دوره سازگاری است و میتوان بسیار ساده از آن پیشگیری یا درمان کرد. این فاکتورها ممکن است به صورت ترکیبی و یا به صورت مستقل باعث ایجاد کبد چرب شوند. احتمال اینکه بعضی از افراد هم در رژیم کتوژنیک با سردرد، تهوع، بوی نفس بد و یا اختلالات خواب روبرو شوند نیز وجود دارد. تقریبا در تمام رژیمهای لاغری مثل رژیم کتوژنیک احتمال کاهش عضلات وجود دارد، اما با انتخاب یک رژیم با پروتئین بالاتر میتوانید روند کاهش عضله را کم کنید.

میتونم بهتون بگم که خودتون با شروع رژیم و گذشت چند هفته از اون از انرژی زیادتون و سرحال بودنتون و کاهش وزنتون شگفت زده میشین. برای مطمئن شدن از پخته شدن کیک کتوژنیک، یک خلال دندان بردارین و اون رو درون کیک فرو کنین. میان وعده: یک پرتقال، خلال های هویج یا کرفس. برای انجام این رژیم باید تا حد امکان، کربوهیدرات دریافتی را کاهش داد و مصرف چربی های سالم و منابع پروتئینی گیاهی را جایگزین آن کرد. همچنین یک مطالعه نشان داد که رژیم کتوژنیک 75 درصد حساسیت به انسولین را بهبود میبخشد. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهدکه برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. در رژیم پالئو چه مقدار باید ورزش کنیم؟ رژیم کتوژنیک معمولاً مصرف کل کربوهیدرات را به کمتر از ۵۰ گرم در روز کاهش میدهد – کمتر از مقدار موجود در یک شیرینی ساده متوسط – و میتواند تا ۲۰ گرم در روز باشد.

برای به حداقل رساندن این مشکلات چه کنم؟ «اعتماد به نفس» این مقاله شالمل 6 صفحه Word می باشد هر فردی از شخصیت خود، دیدگاه و نقاط ضعف و قوتش یک تصویر ذهنی دارد كه از دوران کودکی شکل می گیرد. اما در این زمینهها نیاز به تحقیق است. عدم تعادل الکترولیتها در رژیم کتوژنیک عوارض ناخوشایند و حتی شدیدی دارد اگر رژیم کتوژنیک را زیر نظر یک متخصص می گیرید احتمالا با تجویز مکمل های مناسب شاید اصلا این عوارض رژیم کتوژنیک را تجربه نکنید. رژیم های غذایی سرشار از مواد مغذی دیگری هستند که هدفشان متعادل کردن مصرف کربوهیدرات، پروتئین و چربی است. حذف نمکدان و شکردان از روی میز و جایگزین کردن آن با ادویههای دیگر مثل سبزیجات خشک شده و فلفل سیاه هم به سلامتی شما کمک میکند. برای مشخص شدن موضوع و داشتن وعده های غذایی به تشریح برنامه غذایی نمونه رژیم کتوژنیک به شرح ذیل می پردازیم.

سرطان: این رژیم غذایی در حال حاضر برای درمان انواع مختلفی از سرطان و کند شدن رشد تومور، مورد استفاده قرار میگیرد. برخی تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک ممکن است به بهبود فرآیندهای شناختی مثل حافظه و تمرکز نیز کمک کند همچنین رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان در درمان سندروم تخمدان پلی کیستیک موثر است. تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک نه تنها باعث کاهش وزن موثری میشود، بلکه با کاهش دادن میزان انسولین به کنترل و درمان بیماری دیابت در افراد کمک میکند.

بیماری قلبی: رژیم کتوژنیک میتواند فاکتورهای خطرناکی مانند چربی بدن، میزان کلسترول HDL، فشار و قند خون را بهبود بخشد. 7- اثر ضد التهابی: کنجد آثار ضدالتهابی و آنتیاکسیدانی شناختهشده زیادی دارد و مصرف آن باعث کاهش میزان تریگلیسیرید، کلسترول بد LDL و قندخون و افزایش HDL یا همان کلسترول خوب می شود و تمام این موارد به کاهش خطر بروز بیماریهای قلبی عروقی کمک می کند. فعالیت بدنی در این رژیم، ورزش به حساب نمی آید چون انسان های اولیه برای شکار و جمع آوری غذا همیشه در حال حرکت بودند. ورزش در رژیم پالئو توصیه شده است. علائم این آنفولانزا بسیار شبیه به آنفولانزای عادی است که اغلب به دلیل عدم سازگاری بدن با کم شدن کربوهیدراتها به وجود میآید. نوشیدن قهوه هم می تواند به این مسئله دامن بزند.

رژیم کتوژنیک ممکن است تعادل آب و مواد معدنی را در بدنتان برهم بزند. توصیه شده که روزانه مقداری سرکه سیب را به وسیله یک لیوان آب رقیق کنید و آن را قبل از وعده غذایی مصرف کنید. در 2 یا 3 ماه بعدی میتوانید در موارد خاص از کربوهیدرات استفاده کنید اما نباید مدت زمان آن طولانی شود و باید فورا به رژیم برگردید. همه مواد را در مخلوطکن با هم ترکیب کنید و در ظرف شیشهای بریزید. در این رژیم برخی از مواد غذایی ممنوع در رژیم کتو، به مقدار معینی برای شما مجاز میشوند.

نکته2: در شروع رژیم کتوژنیک باید به مقدار نیاز غذا خورده شود تا نیازی به میان وعده نباشد. مطمئناً هیچکس لاغری سریع را به بهای سلامت قلب، کبد و کلیه خود نمیخواهد. در طی چند سال اخیر، هیچ رژیم غذایی به اندازه رژیم کتوژنیک نتوانسته با توجه به تبلیغات گسترده توجه افراد چاق و دارای اضافه وزن را به خود جلب کند. ماچا و چای سبز هر دو از یک گیاه به دست میآیند اما تفاوت اصلی این دو در نحوه رشد و فراوری برگهای چای است. اتکینز و کتو هر دو رژیمهای کم کربوهیدرات هستند که برای کاهش وزن، مدیریت دیابت و سلامت قلب مفید هستند. میزان مصرف پروتئین باید متوسط باشد؛ زیرا مصرف زیاد آن میتواند سطح انسولین را افزایش دهد و کتونها را کاهش دهد. افرادی که دوز انسولین روزانه شان ثابت است از یک الگوی مشخصی برای مصرف کربوهیدرات برای بهبود کنترل قند خون و کاهش افت قند خون استفاده میکنند.

هنگام تلاش برای کاهش وزن، ایجاد کسری کالری بسیار مهم است و برای ایجاد کسری کالری یا باید کالری دریافتی را کاهش داد یا از طریق افزایش فعالیت بدنی کالری بیشتری مصرف کرد. یک مطالعه دیگر در مبتلایان به دیابت نوع 2 نشان داد که 7 نفر از 21 شرکت کننده قادر به متوقف کردن استفاده از تمام داروهای دیابت بودند. البته ناگفته نماند که ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات میتواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. این میتواند منجر به کم آبی خفیفی شود که منجر به بروز یبوست و سایر علائم آنفولانزای کتوئی میشود. در واقع ماهیت کم کربوهیدرات این رژیم منجر به از دست دادن آب میشود.

هنگام پیروی از رژیم کتو، هدف شما رسیدن به حالت کتوز تغذیه ای و سپس حفظ آن حالت است که باعث سوزاندن چربی کارآمد در بدن می شود. پروتئینهای بدون چربی مانند: مرغ بدون پوست، ماهی و گوشت قرمز بدون چربی، به سوزاندن کالری دریافتی کمک میکنند. مغز قادر به استفاده از این سوخت جایگزین به جای روش همیشگی (استفاده از گلوکز به عنوان سوخت) میباشد که در بیماران مبتلا به اختلالات مغزی به صورت صحیح عمل نمیکند. اکنون نه تنها هرم غذایی سنتی کنار گذاشته شده است، بلکه جایگزین سالم تری نیز برای آن وجود دارد: هرم غذایی کتو. به بیان سادهتر، در این رژیم، پروتئینهای حیوانی از جمله گوشت قرمز، ماهی و مرغ حذف شده و به جای آن سبزیجات و دانههای گیاهی جایگزین میشود. در علم شیمی، الکترولیت (Electrolyte) به ماده رفع شده یک امکان محلول آبی آگاه ممکن است باشد کدام ممکن است رسانایی الکتریکی آن قرار است اضافی اجتناب کرده اند آب خالص باشد یا نباشد.

هر گرم گلیکوژن (گلوکز ذخیره شده) با ۳ گرم آب در بدن ذخیره میشود. هر چند که، من انواع میوه هایی مانند تمشک و زغال اخته را که قند کمتری دارند به گزینه های پر قند تری مانند آناناس و موز ترجیح می دهم. مزایای این رژیم با رعایت یک رژیم غذایی مناسب و ورزش کافی به دست می آید. بسیاری از وبسایتها، وبلاگهای غذا، برنامهها و کتابهای آشپزی نیز دستور العملها و ایدههای غذایی مناسب کتو را ارائه میدهند که میتوانید از آنها برای ایجاد منوی سفارشی خود استفاده کنید.

حالا با افزایش کربوهیدرات به برنامه غذایی ممکن است احساس گرسنگی کنید. رژیم کتوژنیک راهی برای کمک به کاهش وزن در بین مردم است. در چنین شرایطی بدن از حالت روزه داری خارج شده و پروسه کاهش وزن متوقف میشود. وقتی این اتفاقمیافتد، بدن شما برای تأمین انرژی به سراغ چربیها و سپس پروتئینها میرود. اگر در افراد مبتلا به دیابت قند خون خیلی پایین بیاید، جای نگرانی وجود دارد. در رژیم دش مصرف سدیم محدود میشود، که به کاهش فشار خون کمک میکند. Con tent was c reated  with the help of GSA Content G​en᠎erat​or DE​MO .

همچنین ممکن است برخی افراد که این رژیم را گرفتهاند در وزن فعلی ثابت بمانند و به اصطلاح وزن خود را تثبیت کنند زیرا بر کسی پوشیده نیست که بخش سخت کاهش وزن، حفظ آن است و کلید کاهش وزن پس از کتو، ادامه برخی از رفتارهای سالمی است که در رژیم غذایی داشتهاید. در ادامه این الکترولیتها را معرفی خواهیم کرد. بله، اما با این حال باید در شروع رژیم کتوژنیک میزان کربوهیدرات دریافتیتان را کاملا کاهش دهید. اگر دچار خستگی، ضعف و کاهش عملکرد ورزشی شدید، از غذاهای الکترولیتی، لیموناد کتویی و منیزیم بیشتری استفاده کنید. محدوده کربوهیدرات مورد نظر خود را پیدا کنید! این مقاله از مجله درمانکده به ۱۶ سوال رایج در مورد رژیم لاغری کتوژنیک پاسخ داده است. به جای اینکه مستقیماً به دنبال پاستا، دونات و کیکهای کوچک بروید، وقتی برای اولین بار از کتو جدا شدید، سراغ کربوهیدراتهای گیاهی بروید. این رژیم برای اولین بار در کتابی نوشته دکتر باب آرنوت معرفی شد.

افراد از این رژیم برای کاهش وزن، بهبود سلامت و ساده کردن سبک زندگی خود استفاده میکنند. برای کشف کردن هدایت الکتریکی یک امکان محلول الکترولیتی، اجتناب کرده اند مقیاس گیری دوام محلول میان ۲ الکترود تیغه ای هر دو استوانه ای بهره می برند. دنبال کردن رژیم پالئو چقدر ساده است؟ سایت ها و کتاب های آشپزی کار را برای دنبال کنندگان این نوع رژیم ساده می کنند. به عنوان مثال، یک بررسی قبلی نشان داده است که محدودیت رژیم غذایی کربوهیدرات ها ممکن است نیاز به دارو را در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 کاهش دهد یا از بین ببرد. پروتئین بیشتری به بشقاب خود اضافه کنید! گوجه فرنگی را پوره کنید و مایه گوشت اضافه کنید و هم بزنید.

پروتئین و بیوتین خود را از غذاهایی مانند بادام، پیاز، گوجه فرنگی، گردو، سالمون، تخمه کدو تنبل، بادام هندی و منابع باکیفیت مانند تخم مرغ و مرغ دریافت کنید. کدو حلوایی: ½ فنجان کدو حلوایی پخته شده – سرشار از ویتامین A است که یازده گرم کربوهیدرات را تامین میکند. در این رژیم، کربوهیدرات مصرفی فرد، به حدود ۲۰ تا ۵۰ گرم در روز کاهش پیدا میکند، و چون بسیاری از غذاهای مورد استفاده ما، غنی از کربوهیدرات است، از سبد غذایی روزانه حذف میشوند.

برای خروج از رژیم کتو باید چربیها را کمتر و کمی کربوهیدرات بیشتر، به غذای خود اضافه کنید. در رژیم کتوژنیک 28 روزه رایگان فراموش میکنید که غذاهای سرشار از امگا 3 بخورید باید سعی کنید از غذاهای حاوی اسید چرب امگا3 استفاده کنید که ضد التهاب است و در ماهی سالمون، شاه ماهی ، ساردین وجود دارد اگر تمایلی به مصرف ماهی ندارید از قرصهای روغن کبد ماهی استفاده کنید آووکادو دانههای چیا و… وقتی چربی رو به عنوان سوخت میسوزونید، قند خونتون بیشتر از هر زمان دیگهای ثبات داره، در نتیجه هوس خوردن قند و کربوهیدرات به شدت کاهش پیدا میکنه. بر خلاف رژیم های سابق که باید طی دوره ی کاهش وزن از منبع کربوهیدرات در جهت کاهش وزن استفاده می کرد، در رژیم کتو باید از چربی های اشباع نشده و سالم استفاده کرد. مورد نیاز به گفتن است کدام ممکن است جهت توقف اجتناب کرده اند بروز تکنیک برقکافت (الکترولیز)، اجتناب کرده اند ولتاژ متناوب استفاده بیشتر از می کنند.

پاورپوینت ریاضی اول دبستان برای استفاده دبیران محترم جهت آموزش هرچه بهتر مفاهیم به دانش آموزان فایل زیب شامل 9 فایل جداگانه پاورپوینت می باشد که محتویات آن شامل: دروس یک تا 9 ریاضی می باشد. همچنین در کبد، چربی را به کتون تبدیل می کند که میتواند انرژی را برای مغز فراهم کند. وقتی سطح قند خون در پاسخ به خوردن یک وعده غذایی افزایش می یابد ، لوزالمعده انسولین آزاد می کند که با هدایت قند از جریان خون به داخل سلول های کبد ، برای کاهش قند خون کار می کند. میتوانید با خواندن لیست بهترین چربی ها برای رژیم کتوژنیک به افزایش چربی سوزی کمک کنید. آب میوهها و سبزیجات تازه (مصرف میوهها را محدود کنید تا مقدار قند و کربوهیدرات دریافتی بالا نرو). علاوه بر آن، در رشد عضلات و افزایش مقدار اکسیژن مورد نیاز بدن شما در هنگام انجام کارهای دشوار، موثر است. خرید غلاف وانیل این را هم بدانید که سطح زیر کشت وانیل در دنیا، نسبت به میزان تقاضا، مقدار چندان زیادی نیست.

در موسسه به اندام دکتر کرمانی، برنامه غذایی مشخصی برای افرادی که رژیم کتوژنیک را گرفته و به پایان رساندهاند طراحی شده است. جای تعجب نیست که علم پشت رژیم غذایی کتو، با محتوای بسیار کم کربوهیدرات، نتایج مشابهی داشته است. برای تثبیت وزن بعد از کتو، ابتدا باید به مدت دو هفته از رژیم کتوویژن دکتر کرمانی (خروج از کتو ) استفاده کنید و سپس یک برنامه غذایی مخصوص به شما داده خواهد شد که وزنتان تثبیت شود.

یک مطالعه نشان داد، افرادی که در رژیم غذایی کتوژنیک قرار دارند 2.2 برابر وزن کمتری نسبت به افرادی که رژیم کم کالری دارند، وزن کم کردند. هنگام رفتن به مجالس اجتماعی یا ملاقات با خانواده و دوستان، ممکن است بخواهید غذای خود را به همراه داشته باشید، که می تواند پایبندی به برنامه غذایی را بسیار آسان تر کند. صرع: تحقیقات نشان داده اند که رژیم لاغری کتوژنیک می تواند باعث کاهش شدید حملات تشنج در کودکان مبتلا به صرع شود. متخصصان توصیه میکنند افراد در ابتدای رژیم ۴۰۰ کالری دریافتی خود را کاهش دهند و به جای رژیمهای سخت یکباره روند کاهش کالری دریافتی خود را آهسته و پیوسته انجام دهند. اما در رژیم کتوژنیک به جای کربوهیدرات ها (گلوکز) بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت به سراغ چربی رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر ها می رود. رژیم های کم کربوهیدرات کشف جدیدی نیستند و بیشتر از یک قرن قبل برای اهداف مختلف مورد استقاده قرار می گرفته اند.